متن اطلاعیه دفتر RA و روابط عمومی کانون بشرح زیر میباشد:

 همکارانی که تاکنون اقدام به اخذ گواهی امضای الکترونیک ننموده اند می توانند جهت ثبت نام به آدرس www.notarycenter.ir مراجعه نمایند تا در مرحله اول نسبت به صدور گواهی و در مرحله دوم نسبت به فعال سازی تصدی ایشان اقدام شود.

نظر به اینکه براساس توافق انجام شده با مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت،معدن و تجارت، سازمان امور مالیاتی کشور و کانون سردفتران و دفتریاران مقرر شده است اشخاص حقوقی اظهارنامه مالیاتی خود را پس از دریافت امضای الکترونیک -که توسط دفاتر اسناد رسمی ارایه می گردد- ارسال نمایند، لذا از کلیه همکارانی که که واجد شرایط تصدی صدور گواهی امضای الکترونیک هستند تقاضا می شود تا درخواست خود را صرفا از طریق صندوق پستی خود در پرتال کانون فقط برای "دفتر امضای الکترونیک" ارسال فرمایند.

واجد شرایط تصدی بدین معناست که لازم است ابتدا به سایت مورد اشاره (www.notarycenter.ir) مراجعه نمایید و پس از آن تقاضای خود را در صندوق پستی دفتر گواهی امضای الکترونیک در پرتال کانون قرار دهید. همچنین از زمان ثبت نام تا زمان ایجاد تصدی، حدود یک هفته الی ده روز زمان لازم است.

همکارانی که از قبل در صدور گواهی الکترونیک همکاری داشته اند نیازی به ارسال درخواست جدید نخواهند داشت و جزء فهرست ارسالی به سازمان امور مالیاتی تلقی خواهند شد