آسیب شناسی وبلاگ ها درحوزه دفاتر اسنادرسمی

قبل از ورود  به چگونگی آسیب شناسی وبلاگ باید  عنوان نمود که ایران  در وبلاگ نویسی جایگاه مناسبی  را درجهان دارد چون وبلاگ ملموس ترین رسانه مجازی در کشور است  چنانچه  وبلاگ  را یک ابزار  بدانیم  باید بپذیریم که ابزار  خودبخود جهت دهی نمی شوداین بلاگر است که به وبلاگ محتوی می دهد بنابراین با محدود کردن آن نمی توان جهت  مناسبی برای آن پیدا کرد از این روست که بلاگر باید تولید محتوی کند نه توزیع کننده آن .لذا چنانچه  به محتوی  وبلاگها  نگاهی انداخته شود در می یابیم برخی از وبلاگها در مقطعی بسیار پر کار و در مقطعی کم مصرف هستند برخی از وبلاگها  دارای کیفیت خوب  و مناسب و برخی از وبلاگها  کیفیت پایین تری از لحاظ محتوی دارند

 چگونگی آسیب شناسی وبلاگها

آسیب شناسی در هر امری باعث نمو ورشد  و تعالی آن  شده  و از بروز بسیاری از مشکلات  جلوگیری می کند  برخی از وبلاگها  چون  توسط بلاگر  تولید  محتوی  نمی شوند و از سایر سایتها و وبلاگ ها  بصورت  کپی  استفاده می شوند  و مسئولیتی  نیز در نوشته خود ندارند به مرور زمان انگیزه خود را از دست می دهند و این نوع  از وبلاگ  ها  زیاد دوام ندارند  برخی  از وبلاگها  صرفا و فقط کارشان خبر رسانی و اطلاع رسانی  است به عبارتی اخبار مرتبط با حوزه خود را درج می کنند  و تمام تلاش خود را می کنند  تا اخبار  حوزه  تخصصی خود را انتشار دهند  که بعضا  بسیار مفید  و پربیننده نیز هستند .

بسیاری  از وبلاگها  به لحاظ بی رغبتی بلاگرها در ادامه فراموش می شوند  و بعضا  مشاهده می شود  وبلاگهایی هستند که حدود یکسال به روز رسانی نمی شوند .

برخی از وبلاگها  هر چند ماه  یک خبر و یا مطلبی را درج می کنند  و حتی  فرصت  بازدید و مشاهده کامنتها  را نیز ندارند

برخی از وبلاگها  از آفت  کپی برداری استفاده کرده  که این دست  از وبلاگها  به لحاظ عدم  تولید محصولی جدید  به ورطه ای  سوق داده می شوندکه در دید  مخاطبان  محلی از اعراب  ندارند .

 در هر صورت  هر وبلاگ  رسانه ای  در بوته نقد  مخاطبین  خود قرار می گیرد  و با این  نقد و بررسی است که مسیر  رشد و فعالیت خودش را پیدا می کند .

لذا یکی از موضوعاتی که در همایش وبلاگ نویسان حوزه  دفاتر اسناد رسمی  در شهرستان قم درنشست هفتم مورد بحث   وبررسی قرار گرفت  آسیب شناسی وبلاگها  بوده  که به لحاظ  کمی و کیفی وبلاگها  کم رنگ تر شده  و بسیاری از وبلاگ همکاران یا بروز رسانی نشده  و یا حداکثر  2 الی 3 مطلب  بدون محتوی و صرفا  یک خبر و یا یک  اطلاعیه و یا در حال  بی خبری است  هر چند  اکثر  همکاران سعی دارند در وایبر  و سایر فن آوری موجود  باهم ارتباط داشته باشند وتبادل افکارنمایندقطعا عزیزان واقف هستند هم عرصه وایبر وغیره محدود به چند نفرهست وتبادل افکار باید آنی باشد و همچنین اکثرا فرار .اما درعرصه وبلاگ فرصت مناسبتری برای اظهارنظر وپاسخگوئی به برخی ازمسائل مربوطه وهم ماندگار ومهمتراینکه بعنوان یک مرجع برای استفاده در درازمدت می تواند مفید فایده باشد هرچند قصد ندارم مزایا ومعایب هریک را عنوان کنم اما قرار به خانه برگشتن بود

در هر صورت هدف  از نگارش این چند سطر ورود  همکارن به بحث  و آسیب شناسی  وبلاگها  و چرا هایی که وبلاگها  را به این  روزانداخته  بوده و از همکاران دعوت بعمل می اید  تا با ورود  به این بحث  وبلاگ نویسی بتواند  جایگاه واقعی خود را پیداکند

/ 3 نظر / 25 بازدید
شکوهی 18 مهاباد

با سلام و عرض ادب دوست من هر چه بیشتر در موضوع اینباره کامنتتان مینگرم اطمینان پیدا میکنم که تفاوت عمده وبلاگها و صاحبان و مالکان وبلاگها را میتوان در نوع هدف گذاری آنها از وضع موجود و شدت تاثیر گذاری آن بر مخاطب برسی کرد .اگر وانمود کنیم و باور داشته باشیم که هر اتفاقی در زندگی حرفه ای ما هدفی را دنبال میکند به این ترتیب حتی برای باسها و ناامیدی ها هم هدفی وجود خواهد داشت .باید که باور داشته باشیم که آنچه از دیده ما یک مصیبت است میتواند فرصت و موقعیتی جدید باشد که در انتظار تغییر عقیده ما باشد چرا که ما برای تنبیه شدن که به دنیا نیامده ایم بلکه بیشتر برای آموختن و ساختن محیطی بهتر از آنچه که قبل از ما موجود بوده ... با تشکر

همکار

خدمت آقای ساداتی عرض شود وقتی وایبر به منازل همکاران رسوخ کرد دیگر جائی برای وبلاگ نیست چون دروایبر انواع جوک و...وجود دارد که پس از وارغ شدن از کارپراسترس می طلبد تا کمی ازفضای دفتر خارج شویم وکمی بخندیم هرچند تعدادمان ممکن است محدود باشد اما بجای تبادل افکار تبادل جوک می کنیم درهرصورت امیدوارم شما وعده کمی از وبلاگ نویسان که باقی مانده اید هم دست از سر وبلاگتان بردارید

سارو.ی ایران دوست

جناباقای ساداتی سلام مطالب برخی وایبر وواتس اپ و غیره گاهی انقدر مستهجن و مشمئز کننده است که اقایان کاربر ترجیح می دهند گوشی انها با رمز باز گردد و ایا همکار ان مایل هستند مطالب وایبر توسط فرزند و یا همسرشان خوانده شود و یا مایل هستند مشتریان مطالب وایبرشان را کمی بدانند پس ما کجا می رویم اخلاق چی شد عزت عالی مستدام